Notícies del lloc

Docere et Delectare...

Docere et Delectare...

per Albert Duarte -
Nombre de respostes: 0

L’alumnat de la matèria optativa de Llatí i Cultura Clàssica de 4t d’ESO de l'Escola ha experimentat com era la vida civil i militar a l’antiga Roma a través d’una activitat de Recreació Històrica, amb el material del que la nostra escola disposa gràcies al seu Grup de Recreació, Reconstrucció i Divulgació Històrica Romana, Barcino Oriensen el marc d'una experiència didàctica englobada en la vessant més acadèmica de l'Arqueologia Experimental,

Anant des del naixement de Roma al Mons Palatinus, passant pel final de la monarquia, el naixement de la República, la creació de l’Imperi, vivint la revitalització de la llengua llatina, gaudint de la vida quotidiana, provant-nos la vestimenta, assaborint els costums, coneixent la família, el comerç i l'expansió més enllà de les fronteres, adaptant-nos a la seva estructura social, descobrint el poder militar de Roma i submergint-nos en la mitologia, les creences i  deixant-nos seduir per les lluites de gladiadors, hem fet un extens relat de la cultura clàssica romana d’una manera multidisciplinària, transversal i didàctica que ha resultat summament interessant i entretinguda.

Com a ressenya...

Docere et Delectare. ("Ensenyar i Delectar"). A la seva obra Ars Poetica, Quintus Horatius Flaccus ("Horaci" s. I a.C.) assenyalava que la finalitat de la poesia consistia a delectar i instruir alhora. Basant-se en aquest paradigma (paraula d’origen grec παράδειγμα -parádeigma- "paràmetres" (al costat) i "déigma" (model), que etimològicament significa «model» o «exemple» i al seu torn té les mateixes arrels que «demostrar»), el professor de Llengua i Cultura Clàssica, Ricard Llop, va engegar, fa gairebé ja un decenni, un projecte pedagògic amb l’objectiu d’abordar l’estudi i coneixement del Món Clàssic Romà d'una manera multidisciplinar, des dels àmbits científic, tecnològic, esportiu, social, històric, lingüístic, polític, mèdic, artístic, teatral, literari, musical, antropològic, militar... amb el rigor, la serietat, la fiabilitat i l'academicisme com a pals de paller, per tal que l'alumnat o espectador pogués "viure, sentir, tocar" la història.

Així va néixer el Grup de "Recreació, Reconstrucció i Divulgació Històrica Romana "Barcino Oriens'" ('Originari de Barcino'), Premi Didascàlia d’Experiències Docents. Premis Auriga 2010.


Attachment unnamed.jpg