Notícies del lloc

Dia de la dona

Dia de la dona

per Mercè Velilla -
Nombre de respostes: 0

Benvolgudes alumnes i també benvolguts alumnes,

Aquest matí ens hem trobat l'escola plena de rètols on explicàveu moltes frases, expressions i situacions que sentiu durant la convivència diària a l'escola.

Deixeu-me, en primer lloc, felicitar-vos per la iniciativa senzilla, però alhora pertorbadora, perquè pertorbador és que l'any 2019 a les escoles les noies, les dones hagin de sentir coses com les que hem llegit. 

Us he vist pels passadissos  comentant aquestes frases, estant d'acord o en desacord, justificant o no... en definitiva parlant, pensant i debatent. Només això ja és un èxit!

Alhora, però, us vull manifestar la meva pena, ràbia, no sé ben bé quin és el sentiment i us explicaré el perquè:

Fa 45 anys vaig entrar a estudiar a aquesta mateixa escola, eren temps difícils perquè tot just sortíem d'una dictadura, però també temps d'esperança perquè veiem arribar una nova època de llibertat. Crec que mai, mai, mai vaig haver de sentir algunes de les expressions que avui heu enganxat per les parets. És més, durant molt de temps vaig creure, vaig somiar que les dones estàvem aconseguint fer el canvi definitiu, per això és que m’entristeix que després de tants anys estiguem on estem.

I, per acabar, us voldria traslladar un missatge: quan algú per sentir-se estimat necessita conèixer què pensa, on és, què fa,... la persona que estima, està assumint la seva debilitat i inferioritat més absoluta.

Us animo a lluitar, a no permetre que us diguin o us facin sentir així i a no deixar-vos controlar ni física ni psicològicament per ningú.

Mercè Velilla

Avui molt orgullosa de ser directora de la Fundació Cultural Hostafrancs
Attachment Foto 8 de març.jpg