Notícies del lloc

mSchools 2025

per Herminio Manzano -

Ho hem tornat a fer!

I aquest curs encara més!

L’Alicia Martínez i jo mateix, professorat de la matèria de Digitalització de 4t d’ESO, tenim molt de goig de dir-vos que ens han seleccionat cinc projectes per la Fira Final del concurs mSchools, dels vuit que vam enviar. Com sempre, som l’escola de Catalunya que més projectes té a la fase final del concurs. Per nosaltres, aquesta fita ja és un reconeixement al treball que han fet desenes de grups al llarg de molts mesos.

Ara fa 10 anys, des de la matèria de Digitalització vam decidir que la proposta plantejada per mSchools podia ser una forma molt interessant per afavorir l’aprenentatge del nostre alumnat, tant pel que fa a la formació en la programació de dispositius digitals com pel que fa a la metodologia de desenvolupament de projectes interdisciplinaris.

La proposta mSchools es basa en la metodologia ABP (Aprenentatge Basat en Projectes) que va ser descrita a principis del segle XX per dos pedagogs nord americans, en John Dewey (1859-1952) i en William Kilpatrick (1871-1965). 

La metodologia ABP permet aconseguir aprenentatges profunds, transcendents i significatius a través del treball pràctic aplicat a la resolució de problemes propers i importants per a l’alumnat (context i repte). El treball per projectes implica la posada en pràctica del conjunt d’habilitats, en combinació amb els coneixements disponibles i la capacitat per aprendre’n de nous, per a la resolució de problemes de la vida real.

A l’Escola Joan Pelegrí, al llarg dels darrers deu anys, hem adaptat la proposta mSchools a la nostra tradició didàctica, els nostres recursos i el nostre alumnat. Si voleu fer una ullada a la nostra proposta didàctica podeu seguir aquest enllaç

El concurs mSchools ha servit de motivació addicional al nostre alumnat. Fins ara, projectes finalistes de la nostra escola han guanyat el concurs en cinc ocasions: el 2018 el projecte Open Point, el 2021 el projecte Student’s Care, el 2022 els projectes Mood Garden i Akadem i el 2024 el projecte Minerva.

El 2025, la Fira Final del concurs es farà el proper dissabte 7 de juny pel matí al Pavelló 7 de la Fira de Barcelona a Montjuïc.

El jurat del concurs mSchools ha seleccionat aquest cinc projectes:

Easy Learn

AD_4nXc9C4Ugtn4CN4MKDzJK8I4JADJgEHOmQEnl6tt_7lDVfh8QNqx7WOqNpBWhWo0ZM_AAinjeoQnBttgx2E5kDxzwdXMJsZhDb58Jd8g4-sEluvYVmMEz5jjdiT5p3YSH0RAVViCVHw?key=42jCkjyRSA8pOGeTQioMXg

Easy Learn respon a una problemàtica actual: com poden els estudiants gestionar millor el seu temps d'estudi i promoure un ús saludable de les xarxes socials? 

A partir de l’aplicació Easy Learn, oferim als alumnes una eina que els permet: planificació intel·ligent de l'estudi, accés a recursos d'aprenentatge, creació de comunitat i suport entre alumnes i promoció d’un ús responsable de la tecnologia.

Eix del concurs:

Benestar emocional i social

Espai web del projecte

L’equip està format per:


Iker Martínez Sánchez

Jiacheng Xu

Oscar Pascual Blasco

 

Innernorth

AD_4nXenTWfwFwNR12eCUQuvTrHTvQbVWeh-zepefzCW8pzcAByTEzM6RZ7tPWZWvVDRbRpH9Nb2ELIdmqblTvqpteTfPwahJbs8QV-6EbQdT40FUvcQXUzezp-EGBXrX3wcCfOx6WXVQQ?key=42jCkjyRSA8pOGeTQioMXg

Molts adolescents no saben què volen fer en el futur ni com descobrir els seus propis interessos. 

A partir d’aquesta reflexió s’ha dissenyat una aplicació que resolgués aquest problema. 

Inner North ha sorgit per intentar donar resposta a una necessitat real dels joves: tenir suport i orientació en el seu camí acadèmic i professional.

Eix del concurs:

Equitat i inclusió

Espai web del projecte

L’equip està format per:


David Vicente Vicente

Pau Bromley Mas

Martí Viñas Salvà

Nicolás F. Rossi Nureña

 

Progress Up

AD_4nXe1CNLPEfjpBa8PFoTlGRLsKKbzttA4F48wS4SIR7ltQYKO87dpy44jwY-FM2rZos2aXy-430aQeZGc6CyFXA_lF0wl6SWpVmKOYQbNIm3uQCbBYuzJJG58_sqFYchTKxpDJKCFlA?key=42jCkjyRSA8pOGeTQioMXg

El projecte Progress Up va néixer amb una inquietud comuna: com es pot reduir l'estrès acadèmic ajudant els estudiants a gestionar millor el temps d'estudi? 

Tots els membres de l’equip vam estar d'acord en què, per reduir l'estrès, era fonamental ajudar els estudiants a organitzar-se millor, gestionar les tasques de manera eficient i fomentar la motivació pels estudis.

Esperem que Progress Up ajudi a reduir l'estrès acadèmic i el malestar emocional que afecta molts estudiants. La falta d'organització no només provoca estrès, sinó que també pot desencadenar conflictes familiars i socials, ja que l'estrès no gestionat pot afectar les relacions entre companys i amb la família. 

Eix del concurs:

Benestar emocional i social

Espai web del projecte

L’equip està format per:


Biel Giménez Lera

Ricard Martinez Pro

Raul Rosario Gamero

Jose Garcia Herrera

 

Rinascimento

AD_4nXclVNX9BnaOi3LK8jLu7p21AUjexKrZ4fiI4CFsPeoeqTZUsM6aPUopSGR2id9TaVZbq7nQHysnZBNEtZoVCEsAjmY2U3CeobV5yeKwdyXaLg5lviPpSf9BvAPxmBiRYLZVxtQUmw?key=42jCkjyRSA8pOGeTQioMXg

Molts estudiants experimenten dificultats per afrontar reptes acadèmics i personals amb una actitud positiva. Aquesta realitat, àmpliament identificada dins la comunitat educativa, provoca problemes com estrès, ansietat, baixa autoestima i desmotivació. 

Per fer front a aquestes necessitats, s’ha creat Rinascimento, una aplicació integral que aporta solucions pràctiques i immediates a aquests problemes emocionals i socials. 

Rinascimento ofereix una plataforma única que combina eines de mindfulness, seguiment emocional, tècniques d’estudi personalitzades i gamificació de tasques acadèmiques per tal d’ajudar als estudiants a gestionar l'estrès, augmentar la confiança en les seves capacitats i mantenir una actitud positiva davant les dificultats quotidianes.

Eix del concurs:

Benestar emocional i social

Espai web del projecte

L’equip està format per:


Ian Fiaño Romero

Humza Nadeem

Nicolás S. Adrados Liu

Gael Navarro Mas



Waverly

AD_4nXcfpdBHzWcuc2eXzLUddI_5S_kGlNPUveHw8JSVYliz8_MgPq-e-NzTGd2wOo6wHZCLLlXidlk0dSq51NCprCLxNzbDPrp_10RAQp8O_OWmP8275PiX6kQC-Wic2c28dI7Kht20Yg?key=42jCkjyRSA8pOGeTQioMXg

Waverly vol donar suport als adolescents i joves per afrontar moments difícils mitjançant la tecnologia. 

El projecte busca abordar un problema cada vegada més recurrent a la nostra societat: la distorsió de la imatge personal, provocada per pressions socials, comparacions i comentaris externs. 

Per aquest motiu, Waverly ofereix eines i recursos dissenyats per guiar a viure una vida més autèntica i lliure de la pressió dels estàndards socials, promovent un enfocament saludable i equilibrat cap al benestar emocional, l’alimentació i l’exercici físic.

Eix del concurs:

Benestar emocional i social

Espai web del projecte

L’equip està format per:


Valeria Beatriz Alfonzo Gonzalez

Ana Valentina Montenegro Alarcon

Arina Ruda Pavlenko



A més, enguany hi ha la novetat de que el públic pot votar anticipadament pels projectes que els hi semblin més interesants. 

Així doncs, us demanem que seguiu aquest enllaç de votació i busqueu quin dels cinc projectes de l’Escola Joan Pelegrí us agrada més i li doneu el vostre vot (només es pot votar una vegada i des d’un sol compte de correu). També podeu convidar els vostres familiars i amics a que votin pel vostre projecte.



GUANYADORS a la MILLOR COREOGRAFIA de GRUP

per Ariadna Abad -

Després d'un debat costós i intens, el jurat encarregat d'atorgar els premis a la millor coreografia de grup ja ens ha fet arribar el seu veredicte:

3r Premi --> 3r ESO B

2n Premi --> 4t ESO F

1r Premi --> 2n ESO D

Moltes gràcies a tothom, premiats i no premiats, vau fer unes coreografies fantàstiques i vau demostrar que la feina en grup feta amb il·lusió i ganes dona sempre grans fruits!

ENHORABONA!!

Podeu veure les coreografies guanyadores en el següent enllaç

GUANYADORS del CONCURS a la MILLOR DISFRESSA de GRUP

per Ariadna Abad -

Havent recollit els resultats de les votacions referents a les millors disfresses de grup, ens plau informar-vos que els guanyadors d'aquest curs 2024-2025 han estat: 2n ESO D, 3r ESO B i 1r de Batxillerat E.

ENHORABONA !!

Moltes gràcies a tothom, premiats i no premiats, per la vostra implicació i participació. Vau fer que aquesta diada de Carnestoltes fos un dia increïble!!

Temes anteriors...